Grip op jouw (werk)leven
Wees de regisseur van jouw (werk)leven

Grip op jouw (werk)leven

Veel mensen ervaren de wereld als te snel, te onvoorspelbaar, te veeleisend en vragen zich af hoe hiermee om te gaan. Hoe zorg je dat je geen speelbal wordt, maar de regisseur blijft van jouw (werk)leven en vitaal met plezier je werk kan blijven doen? Meer dan ooit is het van belang om de toekomst wendbaar en weerbaar tegemoet te treden. Vooral nu tijdens de corona crisis ervaren velen onzekerheid en is het een hele uitdaging om in balans te blijven met focus op wat voor jou van belang is in zowel je privé- als werkleven.

Doel en resultaten

  • Je ontwikkelt een duidelijke visie op hoe jij in jouw (werk)leven wil staan.
  • Je bent beter in staat jouw stress te signaleren en te reguleren.
  • Vanuit meer inzicht in je eigen denk- en gedragspatronen versterk je jouw persoonlijk leiderschap, waarmee je beter de regie kunt nemen over jezelf.
  • Vanuit meer bewustzijn van jouw werkcontext, ben je beter in staat om vanuit verbinding positief de regie te nemen over jouw omgeving.
  • Je maakt bewuste keuzes, die passen bij wat jij werkelijk belangrijk vindt in jouw (werk)leven;
  • Je komt de training uit met een concreet plan van aanpak waarmee je vanuit jouw waarden  een goede Work-Life Balance realiseert.

Praktische informatie

Data:10, 27 mei en 10, 24 juni
Tijden:9.00 - 13.00
Duur:4 dagdelen
Locatie:Online (Let op: Mocht de EUR het weer toelaten, bestaat er kans dat de training omgezet zal worden naar fysiek)
Kosten:€625,-
Overig:Voor deze training ontvang je een certificaat bij een deelname van minimaal 80%.

 

  • Deze training is geschikt voor een ieder, die meer grip op zijn (werk) leven wil krijgen; een betere work-life balance wil realiseren.

    De training is geschikt  voor zowel  wetenschappelijk, als ondersteunend personeel.

  • Zelf bewustzijn, stressregulatie, zelfvertrouwen, persoonlijk leiderschap, communiceren, beïnvloeden

  • Bekijk hieronder het programma van de training "Grip op jouw (werk)lven".

    • Visie & Waarden: Hoe wil jij in je (werk)leven staan? Wat vind je werkelijk belangrijk? Wat zijn jouw belangrijkste behoeften? Wat wil jij betekenen voor anderen? Antwoorden op deze vragen geven jou een kompas voor het stellen van prioriteiten in jouw dagelijkse (werk)leven.
    • Stressregulatie: Je krijgt inzicht in hoe je jouw stresscirkel, zowel mentaal als fysiek kunt doorbreken.
    • Ontspanning: Met oefeningen leer jij jezelf mentaal en fysiek te ontspannen en ga je in het hier-en nu herkennen wat je werkelijk voelt en nodig hebt.

    • Onderzoek van eigen patronen en overtuigingen; Je daagt jouw belemmerende overtuigingen uit op rationaliteit, maakt ze milder en laat ze zo nodig los.
    • De reflectieve wandeling; herkennen van je gedachten, gevoelens en behoeften in jouw belangrijkste stress situaties.
    • Formuleren doelovertuiging; gericht op wat je wel wil.

    • Krachtenveld analyse en – strategie; formuleren kansen en bedreigingen in het krachtenveld en concrete acties  en interventies om invloed uit te oefenen op jouw omgeving.
    • Verbindende communicatie; principes en stappen bij het voeren van een dialoog.
    • Oefenen met vaardigheden; gericht op regie nemen in de (werk)omgeving, zoals feedback geven, grenzen stellen, appel doen.

    • Opstellen actieplan; gericht op jouw waarden formuleer je concrete doelen en acties voor work-life balance in de praktijk.
    • Hulpbronnen mobiliseren; Je helpt elkaar om mogelijke obstakels in de praktijk te herkennen en bespreekt strategieën hoe je hiermee om kunt gaan.
    • Energie genereren; met Appreciative Inquiry ga je de inzet van je talenten en mogelijkheden visualiseren en een lonkend perspectief creëren.
  • De training "Grip op je (werk)leven" wordt verzorgd door Claire Becking:

    Als Organisatiepsycholoog train en coach ik ruim 20 jaar medewerkers op het thema ‘Balans’. Ik werk voornamelijk vanuit de positieve psychologie.  Door je in contact te brengen met je onbewuste processen help ik je om een daadwerkelijke duurzame transitie door te maken. Tijdens de training houd ik je graag vanuit compassie de spiegel voor en stimuleer ik je om uit jouw confortzone te stappen om meer effectieve patronen te ontwikkelen. Dit doe ik graag met humor en speelse werkvormen.

    Telkens weer raakt het mij als ik zie hoe deelnemers weer meer rust en ruimte ervaren als zij met meer zelfvertrouwen de regie nemen over zichzelf en hun omgeving’.