MOOC UN Sustainable Development Goals (RSM)

Solar panels in field
  • Aanvrager en projectleider RSM: Eva Rood

• Projectleider CLI: Arco Jansen

Ontwikkelen van de MOOC 'Driving business towards the Sustainable Development Goals'

Deze innovatie heeft de vorm van een Massive Open Online Course (MOOC), ontwikkeld door de Rotterdam School of Management (RSM). De MOOC focust op de rol van bedrijven in het behalen van de Sustainable Development Goals (SDGs). De student zal inzichten krijgen van leiders van internationale bedrijven en academici in zaken en management, die hen door het vraagstuk loodsen van hoe bedrijven kunnen bijdragen aan de SDGs. Het vak bestaat uit zeven delen, die allemaal op een aantal aspecten van duurzame ontwikkeling richten en per deel 1 week kosten om af te ronden.

Doel

De verwachting van de projectleider is dat het materiaal grotere maatschappelijke impact kan hebben in de vorm van een MOOC die op Coursera door een zo groot mogelijk publiek te volgen is. Het vak bestaat uit video’s, literatuur, wekelijkse uitdagingen en opdrachten. De opdrachten bestaan uit quizzen, discussies met medestudenten, en uitdagingen om te implementeren in het dagelijks leven.

Resultaat

De MOOC is te vinden op https://coursera.org/learn/sdgbusiness

Logo Sustainable Development Goals, illustration of hummingbird on the left