Studying Cities; Social Methods for Urban Research (IHS)

• Aanvragers en projectleiders IHS: Jan Fransen & Somesh Sharma

• Projectleider CLI: Romy van Leeuwen (Risbo)

Ontwikkelen van de MOOC 'Studying Cities: Social Methods for Urban Research'

De ontwikkelde Massive Online Open Course (MOOC) genaamd Studying Cities: Social Methods for Urban Research, is een introductiecursus voor aankomende studenten van IHS. Het gebruik van de MOOC zorgt voor flexibel en interactief onderwijs voor studenten binnen en buiten IHS.

Doel

Het doel van deze cursus is om het onderwijs van IHS te organiseren, flexibiliseren en internationaliseren. De cursus betreft een introductiecursus van een master bij IHS. Het gebruik van de MOOC zorgt ervoor dat alle studenten toegang hebben tot de leerstof en zij op een interactieve manier vanuit hun eigen huis zich kunnen voorbereiden op het volgen van een studie bij IHS. Het feit dat een MOOC niet gebonden is aan een locatie maakt het voor de internationale studenten van IHS makkelijk om de cursus te volgen. De cursus bestaat uit kennisclips, case studies, discussieopdrachten, quizzen en inleveropdrachten.

Resultaat

Wanneer het project is afgerond, zullen de resultaten worden gedeeld.